E-conomic er online og tilgjengelig for begge parter.

Det koster ca 200,- i mnd. og da har man både mulighet for å fakturere, se fortløpende hva som er bokført, ta ut rapporter, samle alle bilag i økonomisystemet elektronisk osv. Les mer om systemet på deres hjemmeside: https://www.e-conomic.no/


Kom i gang med e-conomic:

Gå inn på linken under og lag deg en bruker. 

http://www.e-conomic.no/?opendocument&ReferralID=1360

Logg på e-conomic og gå til Virksomhet - Administratorliste og let opp RegIT Regnskap.

Velg oss og gi oss administrator tilgang. Vi er da koblet opp mot ditt regnskap og kan starte å jobbe sammen med deg i systemet.

 

Si i fra når du har gjort dette, så setter vi opp systemet før du sender første faktura.

 

Hvis du ønsker å skanne over bilag, bruker vi Dropbox. Hvis du har det installert fra før trenger du bare opprette en mappe og dele den med oss.

Hvis du ikke er kjent med Dropbox er det lett å komme i gang her:

 

 

I den delte mappen oppretter vi tre foldere «fra», "til" og "utført". Alle bilag legger du opp i "til"-folderen. Når vi har behandlet bilaget vil det ligge i "utført"- folderen.

Kommer det bilag på mail o.l. vil vi legge dette ut i dropbox, så alt skal ligge der tilslutt.

 

Hvis du skal skanne fra smart-telefon anbefaler vi å bruke apper som disse:

https://itunes.apple.com/us/app/scanner-pro-by-readdle/id333710667?mt=8

http://download.cnet.com/Prizmo-Scanning-OCR-and-Speech/3000-2064_4-75229028.html

 

For å føre regnskapet trenger vi følgende:

1. Alle leverandørfaktura og kvitteringer for det som har gått inn og ut av konto. 

Sendes hver 2. mnd 10 dager etter månedsslutt.

2. Bankkontoutskrift for alle konti, på csv eller exel- fil og pdf. 

Sendes hver 2. mnd 10 dager etter månedsslutt.

3. Fakturajournal gjerne på exel eller csv-fil. 

Sendes hver 2. mnd 10 dager etter månedsslutt.

4. Skattekort, arbeidskontrakt og kontonr penger skal overføres til. 

Timelister, kjørebok o.l. må sendes inn hver mnd.